تحلیل تکنیکال و چارت بیت کوین + اطلاعاتی فاندامنتال

اگر به کریپتوکارنسی ها علاقمندید و بیت کوین را تعقیب می کنید، شاید این پست برایتان جالب باشد.

قیمت بیت کوین بعد از صعود سال 2017، نیاز به یک خنک کردن (اصطلاحی در تحلیل شاخص هایی که رشد شدید داشته اند، که به انگلیسی cooling off می گویند) داشت که این سرد کردن را از ماههای انتهایی سال شروع کرد.

این روند در سال 2018 برخلاف انتظار علاقمندان و سفطه بازان ادامه پیدا کرد و بیت کوین در کانال های مختلفی از 17000 دلار تا 5500 دلار سقوط کرد.

من طرفدار نظریه های مک افی گونه (طرفدار سفت و سخت کریپتوها و بیت کوین که معتقد بود بیت کوین تا پایان سال 2018 به 100 هزار دلار یا بیشتر می رسه) نیستم، طرفدار تئوری های توطئه هم نیستم.

چیزی که من به اون اعتقاد دارم، تعادل عرضه و تقاضا در قیمت هاست. در این تعادل، الگوها و پترن های نموداری و اصطلاحا chartistic analysis موثر و مشهود هستند، فشار بانکداران و سرمایه داران هم مشهود هست. تمام اینها بخشی از بازی کریپتو هستند و نه چیزی بیرون از آن. اکوسیستم ارزهای رمزنگاری شده، شامل تمام اینها می شود، نه فقط بخشی که من و شما دوست داشته باشیم.

این عرایض بنده بیشتر دیدگاه فاندامنتال هستند. آینده کریپتوها به پذیرش بیشتر آنها توسط مردم بیشتری بستگی دارد که من معتقدم در دوره های زمانی مختلف که فاصله تکرارشان دائم در حال کمتر شدن هست، اتفاق می افتد. پس من مجددا منتظر صعود قیمت ها به شکل شدید و تکانه ای هستم. این بار قطعا کمتر از فاصله 2012 تا 2017 انتظار خواهیم کشید.

و اما تحلیلی تکنیکال روی چارت بیت کوین به دلار کانادا (چون خودم در کراکن با دلار کانادا معامله می کنم)


شاخص RSI14 نشان می دهد که بیت کوین هنوز در حالت فروش قرار دارد و احتمال سقوط بیشتر هست. برای سناریوی سقوط آن، من دو خط حمایت مشکی و آبی در درازمدت کشیده ام که یکی از سال 2012 و دیگری از سال 2016 آغاز شده اند (نقطه آغاز در نمودار مشخص نیست) ولی در طی زمان، این دو سطح مقاومتی، بسیار به من اثبات شده اند.

در مورد این دو سطح مقاومتی دو نکته وجود دارد:
- اول اینکه در نهایت، صعودی هستند
-  دوم اینکه فاصله بین آنها هرگز حمایت شکسته شده ای نبوده است

نتیجه ای که من می گیرم، بیت کوین تا زمانی که ضعیف است، در کانالی بالای این دوخط و مابینشان حرکت می کند تا قدرت خریداران بیشتر از فروشندگان شود.

خط حمایت صورتی که کامل شکسته شده از 2017 کشیده شده که به عقیده من به علت رفتار شدیدا ضربه ای در آن سال، قابل استناد نیست ولی شاید بعدا به عنوان سطح مقاومت عمل کند.

دو سطح مقاومت به رنگ زرد داریم که به عقیده من سطح سودگیری کوتاه مدت را نشان می دهند. شخصا هرچه در سطح مشکی بخرم، در سطح زرد اول می فروشم و منتظر اصلاح می مانم.

نکته دیگر درباره این چهار سطح حمایت و مقاومت اینکه همگرا هستند و می توان نتیجه گرفت در نقطه تلاقی آنها، نمودار تصمیمی جدی برای صعود شدید و یا سقوط احتمالی به سطح 3000 دلار خواهد گرفت. این خواهد شد حدود انتهای اکتبر 2018 یعنی فقط 40 روز دیگر!!

شاخص Bollinger Band
این شاخص نشان می دهد در کوتاه مدت (هفتگی) احتمال سقوط قیمت بیت کوین به همان سطح 8000 الی 8100 دلار کانادا وجود دارد.
بولینجر بند سیگنال ساده ای است که از سه moving average تشکیل شده. اگر اعداد و پارامترهای آن را در طی زمان طولانی بارها تغییر دهید و مانیتور کنید تغییرات و نتایج را، به حالتی واقعی و روشنگر می رسید. پارامترهای من  برای همه در حساب کاربری سایت tradingview قابل مشاهده هستند. نام کاربری من honarparvar هست.

---

هر تصمیمی در بازارهای پول و سرمایه می بایست بر اساس مسئولیت پذیری خود شما صورت بگیرد. عرایض بنده مشاوره مالی و یا پیشنهاد خرید و فروش نیست و صرفا جهت بیان نظرات شخصی خودم و به اشتراک گذاردن تصوراتم از وضعیت بازار مطرح می شوند و من هیچ مسئولیتی در قبال تصمیم دیگران، ندارم.

بازارکریپتو ضمن اینکه بسیار جذاب و پولساز است، به دلیل پیچیدگی های فنی و بنیادی به علاوه نوسانات شدید، می تواند بسیار زیانده هم باشد. پیشنهاد من این است که آن مقداری سرمایه گذاری کنید که توان از دست دادن دارید.

حتما از تکنیک های مدیریت منابع پولی خود بهره ببرید. با آرزوی موفقیت

Comments