درآمدزایی اینترنتی و سود ده نمودن وب سایت ها

دوستان زیادی از من درباره راه های درآمد زایی از طریق اینترنت و کسب پول و غیره از طریق سایت و ویلاگهایشان می پرسند. حقیقت این است که من تا بحال هیچ راهی جز قرار دادن تبلیغات اینترنتی (متن و تصویر) گوگل ادسنس را امتحان ننموده ام. این راه برای چند وبلاگ و وب سایت من که مجموعا بازدیدی حدود 2000 بار در روز دارند درآمدی حدود 100 دلار در ماه به همراه داشته که می توان گفت بسیار اندک است (تازه توجه کنید که کلمات کلیدی سایت ها و وبلاگ های من بیشتر در ارتباط با کسب و کار هستند و از نظر گوگل ادسنس ارزشمندتر از اغلب سایر کلمات و محتوای اینترنتی. به هر صورت من به اغلب ایمیل هایی که در این زمینه می گیرم پاسخی مشابه می دهم، در نتیجه شاید بهتر باشد یکی را در اینجا منتشر کنم:

سوال از آقا یا خانم بهاری:
با سلام و احترام سوال من راجع به سایت های کلیکی در اینترنت می باشد. اولا آیا این سایت ها واقعی هستند؟ یعنی واقعا در ازای کلیک و بازدید نمودن پول پرداخت می کنند؟ ثانیا اگر واقعیت دارد پس از رسیدن به حد نصاب جهت دریافت پول چگونه می توان اقدام نمود؟ در صورتی که هیچ کس را در خارج از کشور نداشته باشیم، آیا راهی وجود دارد که توسط حسابهای بانکی داخل کشور، پول دریافت کنیم؟

پاسخ من:
سلام دوست عزیز
اگر منظور شما سایت هایی که بر روی سایت شما تبلیغات قرار می دهند، بله سایت هایی هستند که در ازای کلیک های انجام شده به شما پول می دهند مانند گوگل ادسنس، آمازون و بیدورتایزر

ولی  اگر منظورتون سایت هایی است که ادعا می کنند در ازای کلیک کردن شما بر روی تبلیغات آنها به شما پول می دهند، نظر موافقی ندارم.
اولا ابن کار غیر قانونی است، چراکه آنها موظفند برای شرکت های تبلیغ دهنده مشتری بیاورند نه کسی که صرفا می خواهد از این راه پول در بیاورد
دوما این کار غیر اخلاقی است چراکه شما پولی را با آن شرکت خلافکار شریک می شوید که به ناحق از تبلیغ دهنده گرفته شده

و به همین دو دلیل معمولا این نوع قراردادها با ابن خلافکاران به نتیجه مشخص و مطلوبی نمی رسد.
سایت آمازون در صورتی که بتوانید یک اکانت فعال و تایید شده در آن بسازید، به شما امکلن فروش محصولاتی را که بر روی این سایت یافت می شوند می دهد و شما می توانید بابت فروش این محصولات (از کتاب گرفته تا سی دی و لپ تاپ و غیره) کمیسیون فروش دریافت نمایید.

از این ها هم که بگذریم، به عقیده من در حال حاضر راه های بسیار بهتری بر روی اینترنت برای درامد زایی به غیر از تبلیغات هست. فرصت هایی که در واقع شبیه سازی شده و متناظر محیط واقعی بر روی جهان سایبر هستند. برای مثال سایت های فروش سی دی و کارت شارژ ایرانسل و همراه اول که به راحتی هم راه اندازی می شوند درآمد های خوبی دارند. ایده های مشابه و یا متمایز بسیاری هستند که می توانند پول پارو کنند!
خدمات مسافرتی و توریستی، خدمات آموزشی و غیره اینها کارهایی هستند که نیازی به تخصص های پیچیده ندارند و در عین حال اگر به شکل خلاقانه و نوآوری شده ارایه گردند، حتما موفق خواهند بود.

this Persian blog is about monetizing your online activities, real and pron ways of making money online.

Comments