رسانه ای جدید در فضای سایبر ایران

نقش رسانه ها و پایگاه های انتشار و پالایش اخبار در صنعت، کسب و کار و اقتصاد برای همه ما مشخص و مبرهنه. دوست دانشمند و عزیزم فرنود حسنی به تازگی کار بر روی پایگاه خبری جدیدی آغاز کرده به نام ویوان نیوز، رسانه برندهای برتر بازار ایران. با پشتکار و معلومات غنی ای که از ایشان سراغ دارم، تردیدی در موفقیت این سایت ندارم و فکر می کنم تولد این سایت برای فضای حرفه ای سایبر کشور یک اتفاق گواراست.
من نگاهی به سایت انداخته ام و اگر بخواهم خیلی سریع بگویم:

1. ویوان سایتی است خبری با تمرکز بر ارایه اخبار مربوط به کسب و کار، محصولات، خدمات و رخدادهای مرتبط با صاحبان برندهای مطرح و فعال در بازار ایران. این مساله از دو لحاظ تفاوتی با سایر پایگاه های خبری دارد یک اینکه سطح انتظار مشتریان را از ارایه دهندگان خدمات و کالا بالاتر برده و دوم اینکه صاحبان کسب و کار را به تلاش بیشتری برای اهمیت دادن به نظریات مشتریان وامی دارد.

2. تقسیم بندی برندها و فضاهای کسب و کار در حدود 20 رسته مختلف انجام شده. به عقیده من این تقسیم بندی بیشتر با دید کانال های درآمدی آتی سایت انجام شده تا اولویت های مردمی که این مساله می تونه یک نکته برای ویرایش های بعدی سایت باشه. چراکه به عقیده من این سایت زمانی موفق خواهد بود که برندها باور نمایند که مردم خواننده این مطالب هستند. پس مردم مهمتر هستند!

3. ستونی در سمت راست سایت هست که فرنود عزیز ایده ی 5-6 سایت را یکجا در آن گنجانده است! بخش استخدام برندها، مزایده ها و مناقصات، باشگاه مشتریان، نظر سنجی، نمایندگی برند ها و غیره.
هر کدام از این مباحث بالقوه می توانند یک کسب و کار مجزا باشند که بودن آنها در کنار هم این امید را به من می دهد که این سایت رویکردی بسیار فراتر از یک پایگاه خبری دارد.

4. بخش مقالات و گزارش ها که ظاهرا وظیفه تولید محتوا را داردهم از قلم نیافتاده ودر سایت گنجانده شده است. با شناختی که از آقای مهندس حسنی دارم مطمئنم این بخش بسیار پربار خواهد بود چرا که ایشان در کارهای قبلیشان هم ثابت کرده اند معتقدند: Content is the King

5. مدل درآمدی سایت در حال حاضر به شکل منطقی ای بر اساس تبلیغات است. در این رابطه امیدوارم مدیریت سایت حرفه ای عمل کنند و ان شالله که موفقیت از آن ایشان است.

فضای تبلیغات تحت وب در کشور بسیار ضعیف و به حاشیه کشیده شده است. در حالیکه تبلیغات آنلاین در کشورهای اروپایی و آمریکا و ژاپن و چین از ضریب نفوذ بسیار خوبی در میان کسب و کارها برخوردار است، در ایران این تبلیغات با مدیریت نابخردانه مدیران سایت ها متاسفانه به حیاط خلوت فروشندگان سریال جومونگ و طالع بینی و غیره تبدیل شده است. تعرفه های تبلیغاتی سایت ویوان هنوز بر روی سایت قرار ندارد ولی می توانید با پر کردن این فرم از آنها مطلع شوید.

6. خبرنامه و خروجی خبرخوان سایت به شکل RSS از نکات حرفه ای سایت است که می تواند در گسترش محتوای سایت تاثیر بسیاری داشته باشد.

بعد از دیدن سایت، اگر مایل بودید به اینجا برگردید و نظرتتان را بفرمایید.

Comments

  1. سلام
    چرا لینک سایت دوستتو نزاشتی رفیق؟

    ReplyDelete
  2. سلام روزبه جان، چرا در اول پست لبنک هست. به لیست لینک های وبلاگ هم اضافه می کنمش. :)
    موفق باشید.

    ReplyDelete

Post a Comment