مشاوره کسب و کار

جهت حفظ حریم شخصی، نام ها و مشخصات ریز را از ایمیل خود حذف کرده ام:

سلام دوست عزیز

در وبلاگ من نوشته بودید:

با سلام من وبلاگ شما را اتفاقی زمانی که به دنبال اطلاعات برای شروع کاری بودم دیدم و مطالعه کردم شاید بعد از خواندن ایمیل من با خود بگویید که ارزش پاسخ دادن نداشته باشد ولی من از آنجایی که شما علاقمند به یاد دادن آموخته هایتان هستید امیدوارانه می نویسم:

من سرمایه زیادی ندارم به تازگی وامی دست و پا کرده ام در حد دومیلیون ولی شدیدا دوست دارم به خانواده ام کمک کنم و پدرم را در این روزگار پولیسمی تنها نگذارم سوالی که از شما داشتم این بود که با این سرمایه اندک می توانم کسب و کاری را راهندازی کنم که سود خوبی داشته باشد خواهش میکنم این ایمیل را نادیده نگیرید من نیاز شدیدی به شروع کاری دارم بیست و چهار سال دارم و در شرف ازدواج ولی نمی توانم با توجه به وضعیت مالی پدرم انتظاری از او داشته باشم ممنونم از توجه شما

-- پاسخ من:

اولا ممنون از اینکه برایم کامنت گذاشتید. و مرحبا که در سن 24 سالگی می خواهی ازدواج کنی و به پدر هم کمک کنی. ان شالله خداوند هم کمک رسان شما باشد. در مورد کار و درآمد زایی با سرمایه شما، حقیقت این است که 2 میلیون تومان برای شروع کاری بسیار کم است. به نظر من شما دو راه دارید: یک راه علمی و دیگر راهی عرفی و کاسب کارانه.

تنها چیزی که به عنوان یک راه علمی به ذهن من میرسه، برای اینکه این سرمایه شما به خطر جدی نیوفته، سرمایه گذاری در بازار بورس می باشد. شما می توانید با مشورت یک کارگزار خبره در بازار بورس سهمی بخرید، و هر 3-4 ماه یکبار و یا حتی سالیانه اونرو خرید و فروش کرده و سرمایه تان را زیاد کنید. با این روش می تونید با خرید و فروش های فکر شده بین 50 تا 100 درصد سرمایه تان را در سال کسب کنید. فراموش نکنید این بسته به نوع خرید شما نیز هست. ممکن است در صورت مشاوره بد، متضرر نیز بشوید.

راه دوم که کاسب مابانه و ساده است، خرید یک جنس که با آن آشنایی دارید (هرچقدر کم) از یک عمده فروش و توزیع آن است. به نوعی ویزیتوری کالا، ولی چون سرمایه کمی هم دارید، کمک می کند تا بیش از یک ویزیتور باشید. مثلا خرید کیف های چرمی از وارد کننده یا تولیدکننده آنها، و توزیع آن بین مغازه داران. من کسانی را می شناسم که از راه ویزیتوری لوازم آرایشی، مصالح ساختمانی یا شوینده ها به سرمایه های بزرگی رسیده اند. واقعیت این است که کسی نمی تواند نسخه ای به شما بدهد که حتما شما را موفق کند، این خود شما هستید که می توانید راه موفقیت را برای خود هموار کنید. از صمیم قلب امیدوارم روزی ایمیلی از شما بگیرم در حالی که می گویید مغازه یا شرکت خود را دارید و یا سرمایه ای بزرگ اندوخته اید.

سپاس
عماد هنرپرور

Comments