مشکلات حقوقی و مشاوره حقوقی

چندی پیش مشکلی در ارتباط با چک برایم پیش آمده بود. حدود ١٢ سال پیش وقتی دسته چک اولم را از بانک کشاورزی می گرفتم، پدرم بارها توصیه کرد اصلا این کار را نکنم و بدون دسته چک کار کنم. اگر من پسر ١٩ ساله ای داشتم که می خواست دسته چک بگیرد توصیه نمی کردم، منع می کردم! به هر حال در طی این ١٢ سال با راهنمایی های پدرم و حساب و کتاب صحیح، هیچ وقت مشکلی برای من پیش نیامد. ولی اخیرا یکی از پیمانکاران شرکتم چکی که بابت امانت در دست داشت رو به بانک برد و کمی من رو در دردسر انداخت. برای مشاوره حقوقی به بی منت ترین و مهربانترین دانای عالم (اینترنت!) مراجعه کردم و دوست عزیزی پیدا کردم به نام آقای سعادت نیا، وکیل پایه یک دادگستری (نشانی ایشان:‌ مشاور حقوقی امروز)

در اینجا متوجه شدم که چک چه مشکلاتی دارد. با عباراتی مانند وصف تجریدی چک و غیره آشنا شدم. اگر شما چکی به رسم امانت به کسی بدهید، درست است که خیانت در امانت برای طرف شما جزایی است و زندان دارد، ولی شما به هر حال باید چک را پاس کنید (وصف تجریدی یعنی چک استقلال از دعاوی دیگر و حواشی آن دارد) به هر حال چک یعنی تعهد و من شخصا دیگه مثل سابق از اون استفاده نمی کنم. به هر حال من برای اولین بار صاحب یک چک برگشت خورده شدم و باید برای رفع سو اثر آن در بانک مرکزی اقدام کنم. این مساله ناشی از کم اطلاعی و بی احتیاطی من و کار غیر اخلاقی پیمانکارم صورت گرفت.

قانون جدید چک که هنوز تصویب نشده کمی ارزش چک رو کم میکنه. من موافق کم ارزش شدن چک نیستم ولی در حال حاضر روش استفاده از چک و طرز تفکر موجود در بازار مطابقت ندارد. به هر صورت از آقای سعادت نیا بابت مساعدتشان بی نهایت سپاسگزارم. شما هم می تونید در صورت نیاز به مشاوره حقوقی با ایشان تماس بگیرید، مطمئنم کمک کننده خواهند بود.

Comments