پارتنر شرکت مایکروسافت در ایران؟


مطلبی چندی پیش در رابطه با نمایشگاه الکامپ تهران نوشته بودم، دوستی (آقای بیدآبادی) که ظاهرا از صاحبان یا مسئولان غرفه "مایکروسافت پارتنر ایران" هستند کامنتی نوشته بودند با این مضمون:
با سلام
دوست عزیزم جناب آقای عماد هنرپرور توضیحات شما را در ارتباط با الکامپ خواندم
باعث خوشحالی ما بود که شما تشریف میاوردید تا اطلاعاتتان تکمیل تر شود و سپس زحمات یکساله جمعی از کارشناسان و متخصصان IT در ایران و آمریکا را زیر سئوال ببرید اما ما در نهایت احترام برای همه، مجددا نکاتی را به اطلاع میرسانیم
1- ما به عنوان تها پارتنر رسمی کمپانی بزودی فعالیتمان با 4 دپارتمان اصلی در ایران را شروع خواهیم نمود
2- متشکریم از نوع محاسبه مسائل مالی شما ولی لازم به ذکر است مطابق اسناد موجود ما برای همان 30 متر پس ارائه تاییدات کمپانی اصلی و به نمایندگی از کمپانی 4290 یورو به نمایشگاه پرداخت نموده ایم و کلیه هزینه های جانبی نیز همانند پول برق نیز به یورو از ما دریافت شد و کوچکترین خدماتی به ما ارائه نگردید، حتی تا آخرین لحظات نیز به ما اجازه گرفتن غرفه بزرگ در داخل سالن 38 و بصورت جزیره ای داده نشد و تنها پس از دریافت تایید کمپانی، پارتنر رسمی آن فقط بصورت کیوسک اطلاع رسانی حضور یافت
3- برای دوستانی مثل شما که زحمت سر زدن به کیوسکهای اطلاع رسانی مایکروسافت را متحمل نشدند عرض میکنم که ما در داخل کیوسکها حتی یک پوستر...
[باقی مطلب متاسفانه درج نشده]
من با الکامپ و نحوه برگزاریش قطعا مشکل دارم. به عنوان کسی که هر سال انتظار می کشم تا شاید الکامپ امسال با فضایی دگرگون شده و پرطراوت میزبان مردم ما باشد. شاید امسال شرکت های خارجی بیشتری در این نمایشگاه حضور داشته باشند. شاید امسال چند شرکتی مراسم رونمایی محصولاتشان در خاورمیانه را به الکامپ موکول کرده باشند (لانچ پارتی و رودشو و از این کارها) و شاید های دیگر...
مسولین هم نامردی نمی کنند و این انتظار را به داغی بر دل ما تبدیل می کنند. اصولا به این باور رسیده ام که جماعت مدیران نمایشگاه بین المللی از بنیاد اینکاره نیستند! با نظام صنفی تهران دعوا کردند که الکامپ را خود برگزار کنند که چه؟ که از ایران رهجو یورو بگیرند؟ پس اهداف دیگر جامعه اطلاعاتی ایران چه شد؟ اصلا شما بگویید ما 10 سال دیگر با این روند کجاییم؟؟
در مورد مایکروسافت پارتنر، جناب آقای بیدآبادی، من قصد جسارت ندارم، ولی با انداختن نگاهی به سایت شما و غرفه تان، اگر به جای شما بودم، اصلا در نمایشگاه امسال غرفه ای نمی گرفتم. سایت شما دارای اشتباهات املایی فارسی و انگلیسی است (نرم افزار در انگلیسی جمع بسته نمی شود و موارد دیگر)، غرفه شما هم می توانست محتوای بیشتری داشته باشد و کلا می توانستید حداقل در قواره مایکروسافت حضور پیدا کنید.
در سایت رسمی مایکروسافت، در بخش پارتنر پروگرم، برای دریافت محصولات رسما اعلام می شود "شما نباید در کشور ایران زندگی کنید"!!! برای مثال صفحه ویندوز هفت را ببینید. همینطور نام ایران اصلا در فهرست مایکروسافت پارتنرها نیامده.
به هر حال اگر در بی خبری رسانه ای، شما کار بزرگی کرده اید و مایکروسافت را به ایران آورده اید (قبلا هم شرکتی به نام سمیرا سیستم نیز این ادعا را کرد ولی متاسفانه خبری نشد) حیف است اگر از تسهیلاتی که معمولا کمپانی های نرم افزاری برای کشورهایی مانند ایران که قانون حق امتیاز مالکیت بر آثار هنری (Intellectual Property Right) را آنچنان به رسمیت نمی شناسند، استفاده ننمایید. همین مایکروسافت در مصر تا مدتی نرم افزارهایش را به قیمت 1 دلار می فروخت. درباره خروج ارز از کشور و هزینه های واردات بی وزن صحبت می کنیم، می دانید که بسیار مهم است.
به هرصورت امیدوارم موفق باشید، و در آینده غرفه شمارا بسیار پربارتر ببینم. اگر مطلبی را برای من به صورت کامل ارسال کنید، بر روی این وبلاگ منتظر خواهم کرد.

Comments