الکامپ تهران

نمایشگاه الکامپ تهران ماه گذشته برگزار شد و بار دیگر ثابت نمود که متولیان ما اصلا دغدغه ای برای رقابت کردن با نمایشگاه های مشابه خارجی و ایجاد بستری برای حضور بین المللی بازیگران اصلی ندارند. نمایشگاه الکامپ صرفا برگزار می شود، همین! نمایشگاهی که افتخارش حضور مادیران و ایران رهجو باشد چگونه می تواند رقیبی برای Cebit و جایتکس اماراتی ها باشد؟ برند های خارجی غایب نمایشگاه بودند و شرکت های فراوانی از کشور خودمان هم حضور نداشتند. الکامپ بدون تولید کنندگان بزرگ نرم افزار، بدون سرویس دهندگان اصلی وایرلس و وای مکس و غیره و از همه مهمتر، بدون پرده برداری از تکنولوژیی نو و ابداع و نوآوری... قصد بی انصافی ندارم، به ندرت ابتکاراتی دیده میشد، نظیر غرفه تدبیرگران که شیوه نوینی از اطلاع رسانی را معرفی می نمود و معدودی از شرکت های واردکننده که شاید محصولاتی همگام با رقابت های روز دنیا را به سوغات آورده بودند.
نمایشگاه امسال هم پر بود از غرفه هایی که در یک سی دی 5000 تومانی به اندازه 25000 دلار نرم افزار کرک شده و قفل شکسته به شما پیشنهاد می کردند! من هم خریدم!! یک شرکت هم خود را مایکروسافت پارتنر معرفی می کرد، نرفتم جلو صحبت کنم، ولی حتما فکر می کنند گوشمان مخملیست! مایکروسافت آمده ایران و غرفه ای در فضای باز به مساحت 30 متر (یعنی به ارزش 1.2 میلیون تومان) زده است، و چیزی هم برای عرضه به جز چند پوستر ندارد!
داده پردازان دوران هم آمده بود، مثل هر سال، با همان محصولات، SMS هم زدند به همه که ما آمده ایم. خداروشکر دیگر امسال خبری از ISPUtil نبود! ظاهرا فعلا فایروال به مخابرات فروختن بیشتر درآمد داره. رسانه ها هم حضور نیمه و نصفه ای داشتند.
در کل، ایکاش الکامپ تهران...
پانویس: شرکت مدیران (گروه طرح و مشاوره مدیران) که بنده مدیرعاملش هستم هم در این نمایشگاه حضور داشت. ما هم مثل خیلی های دیگر، محصول نخ نمای خود را عرضه کردیم که در آینده درباره اش بیشتر خواهم نوشت: نمایشگاه های الکامپ استانی ایران در سال 1389. سعی کردیم تار و پودی جدید برای این نمایشگاه ها بسازیم و کمی از کسالت و تکراری شدن این نمایشگاه ها در شهرستان ها بکاهیم. شما هم دعا بفرمایید. این نمایشگاه ها در نیمه اول سال 1389 در استان های مازندران، زنجان، قزوین و همدان برگزار خواهد شد.

Comments